Op werkdagen bereikbaar tussen 08:00 en 20:00 uur

0346 - 555 797

Bent u ondernemer?
Wist u dat u met een BV tot wel 50% winstbelasting kunt besparen?

Een rechtsvorm is eigenlijk de ‘fiscale ‘jas’ van waaruit iemand zijn onderneming drijft. De rechtsvormen eenmanszaak en V.O.F. worden beide ‘IB-ondernemingen’ genoemd omdat een ondernemer met een dergelijke rechtsvorm inkomstenbelasting (IB) afdraagt over zijn winst. Tegenover de eenmanszaak/V.O.F. staat de rechtsvorm B.V. (besloten vennootschap). Een ondernemer die zijn onderneming drijft vanuit een B.V. betaalt over zijn winst vennootschapsbelasting. In tegenstelling tot het hoge belastingtarief dat een ondernemer met een eenmanszaak over zijn winst betaalt (maximaal 52%), betaalt men in een B.V. (tot een winst van € 200.000,- per jaar)

2018: 20%
2019: 19%
2020: 17,5%
2021: 16%

Het restant, de nettowinst van de B.V., wordt toegevoegd aan de winstreserves van de B.V. Hierover hoeft vooralsnog geen belasting te worden betaald, tot het moment dat wordt besloten om (een deel van) de winstreserves uit te keren aan privé. Over deze dividenduitkering is een belastingheffing van 25% van toepassing.

Wilt u meer informatie over de verschillende rechtsvormen? Klik dan hier

Referenties


"“Ik ben Marcellino Pronk mede eigenaar van Joyfull onderhoud BV. Wij bestaan nu zo’n 12 jaar.
Joyfull onderhoud BV verzorgt diversen werkzaamheden, zoals timmerwerk, schi..." Lees verder

Marcellino Pronk

Bekijk alle referenties

Waarom ondernemers voor VRB kiezen


Specialist in het omzetten van eenmanszaken naar BV's

Vooruitstrevend in ‘ROBOTIC ACCOUNTING’

WINNAAR van ‘AFAS AWARD’ en aangesloten bij RB en NOAB

Actuele cijfers in uw ‘PERSOONLIJKE DASHBOARD’

Persoonlijk en hoogwaardig fiscaal advies

Wij nemen graag contact met u op, vul onderstaande formulier in.
Maak kennis met BV specialist Fons
Fons snapt hoe een rechtsvorm werkt!

VRB Adviesgroep heeft 40 medewerkers in dienst met allen een financieel, fiscaal en/of juridische achtergrond. Wilt u meer informatie? Wilt u eens met een van onze fiscalisten in gesprek? Dan plannen we graag een vrijblijvende afspraak voor u in. Voor meer informatie zijn we tijdens kantoortijden te bereiken via telefoonnummer 0346 – 555 797.

Onderneming inbrengen in een BV

VRB krijgt van steeds meer ondernemers met een eenmanszaak het verzoek om hun eenmanszaak in te brengen in een B.V. Redenen voor dit verzoek zijn:

  • meer liquiditeit door lagere winstbelasting;
  • afschermen risico’s voor privé;
  • betere uitstraling;
  • betere structuur voor samenwerken en/of bedrijfsoverdracht.

Het inbrengen van uw eenmanszaak in een B.V. staat voor de Belastingdienst gelijk aan het stopzetten of ‘staken’ van uw eenmanszaak. Voor de Belastingdienst is
dit een zogenaamd ‘afreken moment’. Bij het inbrengen van uw eenmanszaak in een B.V. dient u dus in principe inkomstenbelasting te betalen over uw eventuele zakelijke goodwill, fiscale- en/of stille reserves in de eenmanszaak.

Er zijn twee methoden om toch geen belasting te hoeven betalen bij het staken of inbrengen van uw onderneming in een BV

Deze methoden zijn de ´ruisende´ en de ´geruisloze´ inbreng van een eenmanszaak in een B.V. Wat voor u in uw situatie de meest aantrekkelijke methode is dient vooraf door een adviseur/fiscalist van de VRB Adviesgroep te worden bepaald én met de Belastingdienst te worden afgestemd.

VRB Bedrijfsinbreng

Met de VRB Bedrijfsinbreng neemt VRB het gehele traject van het inbrengen van uw eenmanszaak in een B.V. voor u uit handen.

De ‘SCHIJF VAN VIJF’ voor inbreng van uw bedrijf

De inbreng van uw onderneming in een B.V. verloopt bij VRB via een vijftal stappen. Deze stappen heeft de VRB Adviesgroep voor u uiteengezet in: ‘De Schijf van Vijf’ voor de inbreng van uw bedrijf:

  1. uitdenken structuur;
  2. beoordelen ‘ruisend’ of ‘geruisloos’;
  3. maken inbrengbeschrijvingen;
  4. verkrijgen Akkoord Belastingdienst;
  5. notariële oprichting en inbreng.

Bij deze werkzaamheden moet u onder andere denken aan:

  • het uitdenken van de juiste fiscale structuur (één B.V. of holdingstructuur);
  • het opstellen, registreren en afstemmen van de verschillende documenten met de Belastingdienst;
  • fiscale advisering en begeleiding;
  • contact met notaris en Belastingdienst;
  • coördineren van de gehele inbreng;
  • gehele notariële oprichting van de B.V.;
  • inschrijving van uw B.V. bij de Kamer van Koophandel;
  • opstellen verschillende akten en overeenkomsten (arbeidsovereenkomst, managementovereenkomst, rekening-courantovereenkomst, etc.).
Kosteloze aanvragen

© 2019 VRB Adviesgroep | All rights reserved | Next Lead