Actueel inzicht in uw cijfers
Van bonnetje tot jaarrekening
Bij het ondernemen behoren administratieve verplichtingen. Binnen grote bedrijven worden daar afdelingen voor opgezet. Kleinere bedrijven voeren hun administratie zelf uit, naast het dagelijks takenpakket. Automatiseren van uw bedrijfsadministratie zorgt voor tijdswinst, een snellere verwerking en een zeer overzichtelijke boekhouding met op elk gewenst moment actuele cijfers.
De VRB Adviesgroep heeft zich gespecialiseerd in de boekhoudkundige- en bedrijfsmatige dienstverlening voor het MKB. Een team van 40 medewerkers helpt u om de uitdagingen waar uw onderneming op administratief vlak mee te maken krijgt te vereenvoudigen. Van het doen van aangiften voor ZZP tot de complete administratie voor alle mogelijke rechtsvormen die het MKB kent.
Automatiseren van de bedrijfsadministratie heeft ‘de boekhouding’ doen een stuk eenvoudiger, overzichtelijker en sneller gemaakt. De VRB Adviesgroep werkt met AFAS Software. AFAS staat voor Applications for Administrative Solutions en is ontwikkeld door het Nederlandse bedrijf AFAS, dat onder andere geïntegreerde software ontwikkelt voor de accountancy branche.
Voordelen van geautomatiseerde bedrijfsadministratie
Geautomatiseerde bedrijfsadministratie levert flink voordeel op. De complete financiële bedrijfsadministratie wordt geautomatiseerd uitgevoerd in hetzelfde systeem. Stel, u heeft een onderneming waarvoor u ook een salarisadministratie moet bijhouden. Doordat zowel salaris-, project- en logistieke administratie in één softwarepakket worden vastgelegd, is de boekhouding altijd actueel. De journaalposten worden automatisch gegenereerd vanuit een salaris uitbetaling, declarabele uren leiden tot een verkoopfactuur en ingekochte materialen zorgen voor mutaties in het inkoopboek.
Maar ook voor ZZP’ers biedt geautomatiseerd boekhouden veel voordelen. Nog los van de tijdswinst wanneer de aangiftedatum weer inzicht komt. Alle benodigde documenten en bonnen kunt u digitaal aanbieden, zelfs met een simpele klik op de cameratoets van uw telefoon. De boekhouders van VRB zorgen vervolgens voor een juiste verwerking. U heeft binnen een eigen online omgeving, uw eigen ‘VRB Portal’, op elk moment dat u maar wilt inzicht in uw administratie. In deze ‘VRB Portal’ treft u de gehele historie aan van alle correspondentie aan en van de VRB Adviesgroep. Zo kunt u als cliënt van de VRB Adviesgroep uw administratie inscannen en uploaden in uw eigen Portal en wordt deze administratie vervolgens door de VRB Adviesgroep ingelezen. De VRB Adviesgroep zet uw belastingaangiften, jaarrekening, loonstroken en andere documenten voor u klaar in uw Portal. Na uw akkoord worden deze automatisch doorgestuurd naar alle betrokken instanties.